Kritikák
Soha véget nem érő identitáskrízis – Tompa Andrea: Sokszor nem halunk meg
„Ezt a kihívásokban, fájdalomban és bizonytalanságban gazdag életutat építi fel és mutatja be a majdnem hatszáz oldalas szöveg, mely egyszerre család-, nevelődési, fejlődés- és holokausztregény...
Egy narrációregény – Lackfi János: Rocky
„A Rocky-történet és a börtönfilmek olyan olvasói elvárásokat támaszthatnak a regénnyel kapcsolatban, amelyeknek a szöveg nem kíván megfelelni. Várjuk, hogy a fiúból híres bokszoló lesz, de...
„Egyirányú emlékezet” – Markó Béla: Már nem közös
„A kötet kiemelt ideje eszerint a jelen, alaptapasztalata pedig egy veszteségélmény, valaminek a hiánya; a már és a nem tagadószó kapcsolata egyértelműen felerősíti ennek hatását, a közös/együttes...
Az elég jó kritika anatómiája – Lapis József: Elég
„Az Elég a pályájuk elején járó és a gyakorlott kritikusok számára ezért nemcsak amiatt hasznos olvasmány, mert bizonyos kritikaírási fogásokat tanulhatnak el egy elismert kritikustól, de azért is,...
Végenincs otthonirodalom – Sarusi Mihály: Végenincs Corvinka
„Sarusi egyik ihletőforrása szülőhelye, Békéscsaba településrésze, a Corvinka, hiszen például – túl a konkrét megörökítésen – sorozatot nevezett el róla, amely a Corvinka Könyvek névre hallgat. Hogy a...
A szorongások könyve – Grecsó Krisztián: Lányos apa
„A Lányos apa nem csak apáknak, sőt nem kizárólag szülőknek szól, de fennáll a veszélye, hogy az író rábeszél minket is a gyermekvállalásra. Vállaljuk ezt a kockázatot, és vegyük le a polcról a...
„De az idő: szaggatott csend” – Borbély Szilárd: Bukolikatájban
„Összegzés viszont létfilozófiai szempontból, hiszen a költő már kénytelen szembenézni az elmúlással, így a gyermekkort felidéző versek az identitás megértésén túl arra is alkalmat szolgáltatnak, hogy...
A történelem mint virológiai probléma  – Garaczi László: Weszteg
„Ha Garaczi László karanténregénye jó másfél évvel korábban jelenik meg, bizonyára hatalmas szenzáció lett volna – így »csak« egy kiváló regény. Ennek semmi köze a mű irodalmi értékéhez,...
„Túl sok vagyok” – Rőhrig Eszter: Nem leszek elérhető, soha többé
„Könyvében Rőhrig Eszter megkísérli a viharos életű költő- és írónő alakját saját emlékirata írása közben bemutatni. A keretes én-elbeszélés Colet idős korában, Olaszországban kezdődik, ide is tér...
Semmire sem kell emlékezni, és akkor felejteni sincs miből – Hegedüs Vera: ostoba
„A létezés fizikai aspektusai hangsúlyos szerepet kapnak a könyvben, az anatómiaatlasz újra és újra felbukkanása is az emberi test központi szerepét jelképezi, amelyben szintén háború dúl, és az öröm...
< >
Kollár Árpád tárcáiSzakács István Péter tárcáiZsille Gábor tárcáiKopriva Nikolett tárcái
Fiumei forgószínpadTörténetek az elveszettek földjéről – Egy bánáti német lány memoárja
Herbert Fruzsina: FőpróbaOcsenás Péter Bence: Forgók
Karácsonyi Zsolt verseiPapp-Sebők Attila verseiTompa Gábor verseiLövétei Lázár László: Szervraktár
Nagy Koppány Zsolt: A masszázsszékMagyary Ágnes: NésopolisSzakács István Péter: Az örökségBecsy András novellái
Bejelentkezés


A regisztrációhoz kattintson ide!
MegrendelésArchívumFedélzeti naplóImpresszum
Csatlakozz a facebook - oldalunkhoz!

        Jókai Színház Békéscsabanka-logo_v4.pngpku_logo.pngMMAlogoC_1_ketsoros__1_.jpg