Megkérdeztük
Megkérdeztük
„legjobb fájdalomcsillapító a fájdalom. Az elbeszélő csak így tud reagálni azokra a negatív impulzusokra, traumákra, amelyek érik. Más menedéke nincs, túlérzékeny, képtelen a problémáit megoldani....
„A művészi napló pontosan ott kezdődik, hogy míg a közönséges halandó naplója kötetlen, életének véletlen kanyarait, gondolatait másolja, addig az alkotó ember naplói bizonyos formai szempontok...
„Én egy fiktív magyarságot írtam le a regényben, végtelenül sajnálom, hogy beletrafáltam a valóságba.” Péterfy Gergellyel a Kitömött barbárról, castingról, idegenségről Farkas Wellmann Éva...
„Számomra a vers az elsődleges megszólalási forma. Ha úgy alakul az életem, hogy több prózakötetem lesz, mint verses, akkor is költőnek vallom majd magam.” Hartay Csabával Ménesi Gábor beszélgetett a...
„Az igazi szeretet nem azt jelenti, hogy elhazudjuk a dolgokat, hanem hogy megpróbálunk részt venni mások életében.” Jókai Annával Novák Zsüliet beszélgetett.
„Van egy 14 könyvnyi tervem. Amin most tényleg dolgozom, az egyrészt összes irodalomról szóló szövegem egybeszerkesztése, másrészt a Rom. A bolsik története című anyag véglegesítése.” Kukorelly Endrét...
„nem feltétlenül a díjazott érdemeiről szól ez az egész, sokkal inkább az adományozó értékrendjéről, jövőbeli elvárásairól, vagy arról, mit lát bele a kitüntetettbe.” Jenei Gyulával Ayhan Gökhan...
„A válogatást is igyekeztem úgy szerkeszteni, hogy lehetőleg minden fontos témám fölvillanjon benne, még úgy is, hogy meghatározó versfüzérek maradtak ki belőle...” Szentmártoni Jánossal Ménesi Gábor...
„Magyarországon a tanítás két királyra fókuszálódik, István meg Mátyás. Pedig voltak nagyon nagy királyok, Károly Róbert meg Nagy Lajos, Zsigmond, ők mind rendkívüli uralkodók voltak...” Gáspár...
„Találtam is rokon vonásokat: Márai élete java részét idegen nyelvi környezetben töltötte. Naplóit főleg politikai kicsengése miatt Magyarországon becsülik, de annak egzisztenciális rejtélyeire nem...