Színház

 

 

III. Bábos Drámaíró Verseny:

a rendezők nyilatkozatai

 

A III. Bábos Drámaíró Verseny rendezőit arról kérdeztük, hogy mi volt az első reakciójuk a darabok olvastán, milyen kihívásokat látnak a szövegekben, esetleg milyen elképzelések körvonalazódtak eddig – amennyiben megoszthatóak.

 

Kuthy Ágnes

 

Kuthy___gnes.jpg
Már amikor Békéscsaba felé utaztam, azon gondolkodtam, hogy milyen érdekes, hogy a kislányomnak épp Szabó T. Annát olvasok, a Fűszermadár című meséjét, és hogy most találkozni is fogunk. Már hónapokkal ezelőtt gondoltam arra, hogy felveszem vele a kapcsolatot, hogy dolgozzunk együtt, így nagyon-nagyon örültem, mikor őt húztam, hogy lehetőségem lesz végre megismerni. Aztán kiderültek közös pontok is: mindketten allergiásak vagyunk, mindketten aggódó anyák, és amikor meséltem neki a színészekről és kiderült, hogy az egyik lány kismama, akkor rögtön azt mondta Anna: „Tudom már, mi lesz a történet!”

Amikor először elolvastam, csak a hihetetlen csengő-bongó rímeit hallottam ki a szövegből, aminek nagyon örültem, és ez mindjárt párosult azzal a felismeréssel, hogy: „Szegény színészek!” Hozott egy klasszikus mesetörténetet, ami teljesen gyerekorientált, nagyon jól játszható szituációkkal – helyzet- és jellemkomikummal. Aztán jött a következő pánik, hogy hogy lesz ez bábos? És arra gondoltunk, hogy nem a figurákban keressük a bábosságot, hanem azt, hogy hogyan tudunk megjeleníteni egyes jeleneteken belül vizuális eszközökkel bizonyos dolgokat.

 

Katkó Ferenc

 

Katk___Ferenc.jpg


Vörös Istvánnal valahogy mindig összehoz minket a sors, már többször dolgoztunk együtt – drámaíró versenyeken és felolvasó színházi keretek között; az este még számolgattuk is, hogy hányadik alkalom ez. Bevallom, hogy örültem, hogy Vörös István jutott nekem, mert azt hiszem, eléggé egy rugóra jár az agyunk. Nagyon tetszett ez a kettős világ, amit ő megírt: hogy egyszerre kint is vagyunk – bent is vagyunk. Mindenképp zenés előadás fog belőle kerekedni – biztos ihletet kapott a szerző a tegnapi megnyitón a dalokból: nagyon sok verset írt bele. Remélem, hogy ebben a kettős világban, atkákon keresztül ki tudom vetíteni majd, hogy valójában hol is vagyunk mi kicsik és hol nagyok. Az a kérdés is rendkívül érdekes, hogy mi vagyunk belül vagy mi vagyunk kívül? Remélem, hogy izgalmas lesz. Úgy látom, hogy a színészek is szeretik a darabot, haladunk, párhuzamosan pedig készülnek a zenék is.

 

 

Kolozsi Angéla

 

Kolozsi_Ang__la.jpg


Rendkívül jól szórakoztam a szövegen: egyfelől egyszerűnek találtam, ami nagyon színészbarát, de meg is ijedtem tőle, pont az egyszerűsége miatt. Markó Róbert ugyanis azzal operál, hogy ugyanazokat a szövegegységeket újra és újra visszahozza, de ezt nyilvánvalóan sem színészként, sem rendezőként nem lehet ugyanúgy interpretálni. Azaz: tökéletesen át kell látni, hogy honnan hová tartanak a folyamatok. Így van ez egyébként minden más színházi előadásnál is, csak most fokozottabbnak éreztem, hiszen egyáltalán nem segít ebből a szempontból a szöveg. És közben meg azt a fajta játékot hordozza, amit nagyon szeretek: ezerféleképpen megmutatni ugyanazt a helyzetet, és elhelyezni egy íven. A színészek is lelkesek voltak, már az olvasópróbán több és több ötlet jött – valahogy úgy érezhették, hogy: igen, ez vicces, de – igen, ez munkás. Meg kellett fejteni, de háromnegyed nap után az látszik, hogy tudjuk mind, hogy honnan hová tartunk.

 


Főoldal

2016. április 02.
Háy János tárcáiElek Tibor tárcáiKopriva Nikolett tárcáiKontra Ferenc tárcái
Fiumei forgószínpadTörténetek az elveszettek földjéről – Egy bánáti német lány memoárja
Herbert Fruzsina: FőpróbaOcsenás Péter Bence: Forgók
Győri László verseiVári Fábián László: AdventEgressy Zoltán verseiSzabó T. Anna: Alkalmi és rögtönzött versek
Grecsó Krisztián: Apám üzentBanner Zoltán: Önarckép MunkácsyvalBalássy Fanni: KészülődésKiss László: Eltűnők
Bejelentkezés


A regisztrációhoz kattintson ide!
MegrendelésArchívumFedélzeti naplóImpresszum
Csatlakozz a facebook - oldalunkhoz!

BárkaOnlineJókai SzínházBékéscsabanka-logo_v4.pngpku_logo.png